Mansbloggarens blues

Blogg blues

Nåväl, 150-300 klick om dagen efter bara några veckors bloggande är inte att förakta, det är en tiopotens högre än när jag bloggade om familj och privatliv för några år sen. Just nu samlar jag kraft och letar underlag för ett par långa seriösa inlägg, inte bara inom genusfrågor, utan om miljö, ekonomi m.m. Men varje sånt inlägg kräver att man lägger en hel kväll på det, så hav förtröstan tills den tiden och orken dyker upp. Snart är världsfrågorna lösta på en blogg nära dig!

5 thoughts on “Mansbloggarens blues

  1. Det där känns igen, fast mest från facebook. Råkar någon skriva något politiskt eller ens bara någorlunda seriöst är det dödstyst. Men om någon jävel berättar att hon kokat kaffe kastar sig folk över gilla-knappen.

    • Fast om man som morsa svär i genuskyrkan kan det bli livat kan jag tala om! Det som upprört mest på min sida var när jag försvarade rosa pysselböckers existens med hänvisning till att det aldrig är okej att godtyckligt censurera och dra tillbaka ”böcker”, oavsett litterär kvalitet.

      Bland kvinnor så verkar dessa ämnen vara mest populära: bilder på katter/hundar/övriga gulliga djur, skryt om spa-helger, berätta om dagsform vad gäller stress/huvudvärk och färdigtryckta floskler i form av patetiska visdomsord. Föraktfull? Jag? Nej då…

  2. Ja, det tar tid att skriva välfyllda blogginlägg och personligen hinner inte jag alltid med alla ämnen som jag skulle vilja skriva om. Ibland hinner jag inte heller få fram så mycket fakta som jag skulle önska, men det är trevligt att din blogg växer och jag ska absolut fortsätta att läsa den med intresse!

  3. Ping: Idag är det ett år sedan « Toklandet

Kommentera

