Bröstfest

Veckans nya ord att lägga på minnet är genusprovocerad, som användes på Aktuellt för att beskriva reaktionen via sociala medier på könsuppdelad bowling vid ett fritidshem i Borås. Ordet användes för att beskriva en situation där könsrollerna fastnat i gamla hjulspår. Ekvalister har dock redan kapat ordet för att använda i egna syften. Själv blir jag genusprovocerad varje gång jag läser upprepningar av den stereotypa myten om ‘mäns våld mot kvinnor’, som om det var den enda typen av familjevåld som fanns. Men man kan ju bli genusprovocerad när någon bryter normerna också, t.ex. tredje bilden nedan.

Men efter alla naken-chocker, tros-chocker och bröst-chocker i kvällstidningarna, är det nu dags för lite fest. Närmare bestämt bröstfest och nakenfest, som är rubriker i dagens Expressen. Fler nya ord att lägga på minnet. Krama varandra, mina vänner!

Best nooos evar

hAE3B8FBB

Hen holding boobs

blue-screen-of-death

6 thoughts on “Bröstfest

  1. Det finns en studie som säger att mäns blodtryck sänks om de får se på kvinnobröst (jag trodde det var tvärtom). Jag vet inte, karln får studera mina bröst i preventivt syfte. Han har högt blodtryck…? Ska jag förlita mig på det här…? Jag får väl kolla upp allt, som vanligt… 🙂

    • Undrar om det var därför min läkare var så uppknäppt när hon skrev ut medicinen?

      Hur som helst, det innebär ju att lönnfeta medelålders män har nåt att skylla på när de går på stripklubb.

      • Det är väl som med snöskottning. Den som gör det varje dag minskar sina blodtrycksbesvär, medan den som gör det några gånger om året plötsligt trillar omkull i hjärtinfarkt av den plötsliga ansträngningen.

Kommentera

