Trolljegeren

Det blir ju lite komiskt när en pensionär som aldrig ägt en dator i hela sitt liv plötsligt anses som expert på Internet-troll och utses att chatta om näthat med läsarna på Nordens största tidning. Och självklart vet han både könet på trollen, storleken på könet, etniciteten och partisympatierna. Tror han. Och som vi alla vet var det näthatet som skapade ABB. Därför är det rätt att stänga kommentarsfälten, tycker somliga.

Trolljeger

Igår hade jag nytt rekord i antal unika besökare och idag har jag redan nytt rekord i antal klick. Tack för det, Fanny Åström! All reklam är bra reklam…

5 thoughts on “Trolljegeren

  1. Jag hoppas ni uppskattar min subtila humor med att JG är analog, svartvit och knivbeväpnad medan ABB är helt up-to-date.

    Jag sympatiserar inte med någonderas politiska åsikter, men jag har med uppskattning läst 75% av JGs skönlitteratur och 0% av ABBs.

  2. OK, jag skall vara en riktig tråkmåns men jag kommer inte inom överskådlig tid uppskatta humor som innehåller bilder på den norske massmördaren eller bygger på historier med honom som komisk poäng. Jag vill överhuvudtaget inte se honom på bild. Han är den värsta människan som Norden skådat sedan andra världskriget helt utan konkurrens.

    Du kommer kanske svara något i stil med att det som inte är värt att skämta om o.s.v. och jag vet att folk har olika humor så jag tänker inte tjafsa mer om det.

    • Jag håller med om att han inte förtjänar någon respekt eller sympati. Bilden är mer en drift med alla vänstertroll som vill klumpa ihop mansrörelsen med honom. Och på en ursprungligen norsk filmaffisch som i min version driver med troll på nätet så är han självskriven.

      Jag är liberal/libertian och delar inga politiska sympatier med vare sig ABB, JG eller trollen.

Kommentera

