Våldsam manlighet

Så här efter fredagsgroggen blir det ingen intellektuell diskussion. Vill bara visa en ny sån där rockvideo som lämnar en med känslan ‘WTF did I just watch?‘. Detta bandet är ryskt och de kan ju verkligen ta saker till sin spets. Helt makalösa stunts på Bondfilms-nivå, ur ett förstapersons-perspektiv. Allt ser ut att vara filmat med en GoPro sportkamera. Jag köpte en sån i somras och har använt den till en del coola filmningar och stillbilder. Intressant att startbilden till videon visar de enda kvinnorna i filmen. De är med i 2 sekunder, resten är brutalt våld mellan män. Sex säljer.

Min trädgård genom en likadan kamera som använts till musikvideon

Min trädgård genom en likadan kamera som använts till musikvideon

Vidvinkel is teh shit

Vidvinkel is teh shit

4 thoughts on “Våldsam manlighet

    • Det överlåter jag åt betraktaren. Men en grej man kan fundera över: Varför fascineras vi över såna här brutala våldsfilmer, fast vi själva inte gör en fluga förnär? Eller nja, jag gillar förstås att banka stora fiskar i skallen så blodet sprutar och sen käka upp dom med smör på, men mot människor är jag snäll. Sen finns ju en genusaspekt med våldsamma män och halvnakna kvinnor.

      En annan poäng är hur coola filmer och bilder man kan göra med en sån liten kamera som de flesta svenssons har råd med. Utvecklingen går framåt. Fast stuntsen i filmen rekommenderas nog inte att man provar själv.

Kommentera

