Kvinnor kan

Som ni säkert märkt så har bloggen gått på sommar-bete i drygt en månad och kommer nog att fortsätta så ett par månader till, vilket innebär att den uppdateras med lite lägre frekvens, kanske nåt inlägg i veckan.

Igår rapporterades att en kvinna och ett par av hennes släktingar svinat ordentligt för att trakassera hennes ex och hans anhöriga. Jag brukar inte skriva om enskilda rättsfall av den karaktären eftersom det bara blir smutsigt och lågt, men nu får jag en god ursäkt att posta den absurda bilden jag haft i ett halvår, som illustrerar att även kvinnor sysslar med svartsjukemord och annat fulspel som medierna brukar förknippa med män.

1iAFu1ieQ0yan43vIZrfeg2

I övrigt har bloggosfären fyllts av kommentarer kring DN-artikeln av dansken Dennis Nörmark. Ingen nämnd, ingen glömd. Jag spar min Tuborg till Sweden Rock Festival senare i veckan och hoppas även att Nina Björk, som är tillfrågad att skriva svaret i morgon (som är Danmarks nationaldag), håller högre nivå än Maria Sveland. Skål på förhand för en intellektuell kulturdebatt, grannar emellan!

Pappaledig i Danmark

Kommentera

