Ernie & Bert kommer ut

Efter att högsta domstolen i USA slagit fast att de nya delstatslagarna om homoäktenskap är förenliga med konstitutionen (eller nåt liknande), så har nedanstående bild väckt viss kontrovers. Men det är ju så självklart när man ser det. Två vuxna män som bor i samma lägenhet, självklart är de gay! Att vi inte fattade det tidigare. Det måste varit deras medverkan i ett barnprogram som förblindade oss.

Elefanten i rummet

Elefanten i rummet

För övrigt så läste jag en bra kommentar till varför de nya delstatslagarna om homoäktenskap och legaliserad marijuana trädde i kraft på samma dag. Någon hade läst en bibeltext som löd något i stil med ‘A man who lies beside a man like a man lies beside a woman, must be stoned ‘.

Breaking news

När jag var tonåring hade jag en ‘sund egoistisk homofobi’, men någon gång efter 20 kom jag till insikt om att det inte var min röv de var ute efter, och sedan dess är jag mer tolerant. Homoäktenskap och partnerskapslagar är helt OK i mina ögon.

2 thoughts on “Ernie & Bert kommer ut

    • Q inkluderar det förhållande som hunden Långben har till hunden Pluto. Den förra går i kläder på två ben med den senare naken på alla fyra, i koppel ute på stan. Beyond BDSM. Typ.

Kommentera

