Semesterskägg

Efter drygt en veckas ledighet hade skägget vuxit så att jag såg ut som en grek före frukost (en kommentar jag fick en gång när jag gick på fest efter att ha odlat skägg i fjorton dagar). Dessutom påpekade mina barn att jag hade en massa gråa skäggstrån, vilket jag inte har på hjässan. WTF?? Jag är väl inte gammal nog att bli gråhårig? Fast om jag tänker tillbaka, så brukade jag tänka redan för fem år sen, när jag lämnade barnen i skolan: ‘Vem är den där gråhårige gubben där borta? Ja, men nu känner jag igen honom, han gick ju i lillsyrrans klass i högstadiet!‘ Så häromdagen när vi firade bröllopsdag, så rakade jag av alltihop för att inte se ut som en slusk.

Shave like a man

Men i morgon bär det av på en veckas fiskeresa i Norge, och då blir det minsann ingen rakning. Inget samhällsbloggande heller, så jag önskar övriga bloggosfären en trevlig semester!

Vannstand

9 thoughts on “Semesterskägg

  1. Ha en bra semester. Hoppas få läsa mer av dig när du är tillbaka. Din kloka röst behövs i den svenska djungeln av dumhet.

  2. Det är ju ganska många våldtäktsmän och pedofiler bland er
    grupp som kallar sig för Jämställdister har jag förstått.

    Tycker inte att den problematiken riktigt kan kopplas till
    jämställdhet snarare till behovet av någon form av rättspsykiatrisk vård.

    Gruppen har ju fått flera polisanmälningar mot sig, så den vården lär snart de av er få
    som inte redan sitter inne.

    Jag tycker det är fint när samhällsapparaten fungerar.

    • Hej Lotta Online! Du får gärna skanna in din polisbricka och posta här, så ska jag visa den för min granne, som är åklagare. Hon kan nog även tipsa om vilken rättspsykiatrisk klinik du kan skriva in dig på.

  3. Ping: Semesterskägg II | Bashflak

Kommentera

