Semesterskägg II

Middagskonversation ikväll:

Tonårsdottern: Pappa, du luktar svett!

Jag: Ja, det är varmt ute och jag har kört motorsåg och huggit ved. Arbetat! Vet du vad arbete är? Och vad det leder till?

Tonårsdottern: – – –  (tystnad)

Hustrun (något senare): Älskling, ditt skäggstubb är fullt av gråa hår! (Jag har inte rakat mig sen förra inlägget på samma tema)

Jag: Lång rödvinsdoftande utläggning om manlighet, med gråskäggiga namedroppings som Sean Connery och Ernest Hemmingway. Funkade sådär…

Nu: Här sitter jag som värsta bastuklubben i en halvfjollig badrock, nyduschad och nyrakad och fogar mig efter kvinnornas vilja. Fan! Åtminstone använder jag oparfymerat rakvatten, som varje man borde göra.

Shave like a man

PS: För övrigt tog grannfamiljens tillfälliga gäst en cykeltur till en närliggande ort idag och hamnade förstås i tidningen direkt. Och fick en 20-årig blondin med kort kjol och stora tuttar som helt ogenerat smörade på honom. Hans skäggstubb är också grått. Mycket gråare än mitt! Inte bara det, han har ju dessutom fullt av gråa hår på hjässan och rynkor i ansiktet. Förmodligen saknar han ett antal tänder i käften också. Olika falla ödets lotter… 🙂

One thought on “Semesterskägg II

  1. Ping: Dekonstruerad maskulinitet | Bashflak

Kommentera

