Psyops

Den här helgen har varit händelserik på nyhetsfronten, med ubåtsjakt i Stockholms skärgård, en rysk oljetanker som snurrar runt i cirklar under flera dagar som om kaptenen vore stupfull, uppgifter om vadande män i ryggsäck i skärgården, bilder på miniubåtar, ett civilt ryskt forskningsfartyg med kapacitet att docka miniubåtar på kurs rakt mot Stockholm och en massa annat som man måste vara i min ålder för att minnas när det hände senast.

Kustbevakningen borde väl egentligen borda NS Concord och ta utandningsprov på befälen? Misstänkt sjöfylla ligger nära till hands

Kustbevakningen borde väl egentligen borda NS Concord och ta utandningsprov på befälen? Misstänkt sjöfylla ligger nära till hands

Så här ser ryska amfibieförband ut på sina egna bilder de lagt på Internet. En snubbe med liknande kläder har setts vada omkring i Stockholms skärgård den senaste veckan.

Så här ser ryska amfibieförband ut på sina egna bilder de lagt på Internet. En snubbe med liknande kläder har setts vada omkring i Stockholms skärgård den senaste veckan.

En bild som påstås tagen idag, med vad som liknar den ryska miniubåten Triton. Möjligen Stig-Helmer på vindsurfing. Eller vad föreställer den egentligen?

En bild som påstås tagen idag, med vad som liknar den ryska miniubåten Triton. Möjligen Stig-Helmer på vindsurfing. Eller vad föreställer den egentligen?

Igår kväll drabbades jag av nåt märkligt när jag tänkte läsa debattartikeln SvD ”Ett bra försvar kostar 100 miljarder” Hur jag än försökte, så maskerade större delen av texten av en annons. Inga andra brännpunktsartiklar har liknande problem. Jag provade att ladda om texten, starta om datorn och allt möjligt. men nu idag är annonsen fortfarande ivägen. Som tur är funkar det på paddan, så mina misstankar om rysk psyops har försvagats något.

Artikeln i SVD blockades till oläslighet av en annons. Inte vilken annons som helst heller

Artikeln i SVD blockades till oläslighet av en annons. Inte vilken annons som helst heller

Men varför inte göra som i gamla tider, låta ledarna mötas i envig i stället för att fotfolket ska blöda och dö?

Putte är redo

Putte är redo

Knugen försvarar

Chabo är redo

Älg trumfar björn

One thought on “Psyops

  1. Ryska Ubåtar? Jag minns mitt 80-tal!

    (Bilden på Hans Majestät får mig att tänka på Ludvig från Flåklypa. Jag tror det är kängorna.)

Kommentera

