Var står centern?

Efter att ha läst en massa tweets från den pågående centerstämman blir man konfunderad var de egentligen står ideologiskt? Konfunderad har jag förvisso alltid varit inför det partiet, vars ungdomsförbund en gång i tiden föreslog ett förbud mot mikrovågsugnar, då det ansågs ett hot mot kärnfamiljens sammanhållning att alla kunde laga sin egen mat. Som framgår nedan har de dock ändrat uppfattning i den frågan.

Som jämställdist blir man villrådig huruvida Centern anser att män platsar i jämställdhetspusslet eller inte. Förre partiledaren Maud Olofsson var ju tydligt partisk för positiv särbehandling av kvinnor i näringslivet, och grundade bl.a. Tillväxtverket för att se till att så skedde. Annie Lööf blir man dock inte klok på. Å ena sidan vill de tillåta surrogatmödraskap, vilket även många jämställdister vill (själv är jag djupt tveksam), å andra sidan läste jag nedanstående i annars så resonabla Hanna Wagenius Twitterflöde. Mitt svar säger var jag själv står.

Wagtweet

Tills motsatsen bevisats, reserverar jag mig mot att stödja Centern och postar följande bild, med tanke på att Lööf sitter i den regering som givit 10 miljoner kronor till den organisation som via sina officiella kanaler sprider budskapet i pratbubblan.

Lööf KK

12 thoughts on “Var står centern?

    • Ja, om bönderna bara utgör 1% av befolkningen så måste de ragga röster annorstädes för att överleva. De har dock inte lyckats bestämma sig för var.

      Jag tycker som Maria Abrahamsson (M), slå ihop Alliansen till 1 parti, det skulle krossa allt. Sen skulle vi kunna personkryssa de kandidater som står våra frågor närmast.

  1. Appropå faderløsa barn.
    Tidigare disskusioner på per strøm såvæl som pelle blogganra , pekade på det faktum att 80 % av korhorten …kriminell / intagen på fængelse… var pojkar till ensamaståeende mammor.
    I sammanhanget påstod att denna % sats gællde æven internationellt.
    Vi ser ett dysfunktionellt samband i ovanståeende….och en føljfråga somblir spontan er …hur blir det med ensammaståeende mammor och lopplingen till deras flickor ?
    Eller , hur er relationen mellan en ensammaståeende pappa med pojk eller flicka.
    Tendensen vill jag påstå kring sist sagda er att ensammståeende pappor skapar harmoniska barn vilket ej ensammståeende mammor gør.
    Føljdfrågor …varfør skiljer sig mænn ..snabbt/ tidigt från de ssom kommer att bli ensammståendemammor ?
    Samtidigt har jag genom mit yrke ej sællan kommit i kontakt med …par bildar familj…får 1 barn ..mamman sticker snabbt som fan under hænvisning till att mannen er kræck…kvar sitter en førvånad mann som ej har rett till umgænge med barnet / mamman har bosatt sig på andra sidan svergie.
    Per Hagman .

    • Mamman projicerar sitt hat mot sonens far på själva sonen. Hon har inte bara modersrollen (all makt över gossen) utan även kvinnorollen (krav och förväntningar) och djup bitterhet mot fadern drabbar gossen. Utan tvekan tappar han respekt för sin mor och söker sig till extremt manliga förhållanden och samhörigheter (ofta kriminella). Så småningom väljer någon kvinna honom som far till sina barn, han vet inget annat än att kvinnor är opålitliga, lämnar henne och cirkeln börjar om.

  2. Hej Bashflak!

    Jag undrar om jag hade kunnat
    få ”låna” bilden på Hanna Wagenius
    och ditt Twitter till ett inlägg?

    Givetvis med referens till detta inlägget.

    Undrar Uffe/PappaRättsGruppen

Kommentera

